27 September 2013

အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား

အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား
ယေန႔ကမၻာ၏ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္း က႑၌ အျမန္ဆံုးႏႈန္းထားျဖင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လ်က္ ရွိသည့္ က႑မွာ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား (UAVs) ပင္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့ေစ်းကြက္ အတြင္း၌
UAV မ်ား၏ ေစ်းကြက္သည္ ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔လ်က္ရွိၿပီး လာမည့္ႏွစ္မ်ား အတြင္း၌လည္း ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္ ျမင့္မားလ်က္ ဆက္လက္ ႀကီးမားက်ယ္ ျပန္႔ေနဦးမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ UAV မ်ားအား စစ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ပိုမိုအလိုရွိလာရ ျခင္းမွာ ေလယာဥ္ အဖြဲ႕သားမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ရမႈ မရွိျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ သတင္းမ်ားရရွိ ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ေခတ္ေပၚ UAV မ်ားအေနျဖင့္ သာမန္ေလယာဥ္မ်ားထက္ သာလြန္ထူး ျခားေသာ အခ်က္မ်ားမွာ လူအင္အား အသံုးျပဳရမႈနည္းျခင္း၊ အဆက္မျပတ္ ၾကာရွည္ ကင္းေထာက္ ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ နယ္ေျမ စိုးမိုးႏိုင္ျခင္း၊ ပစ္မွတ္ရွာေဖြျခင္း၊ ေရြ႕လ်ားပစ္မွတ္မ်ားအား တုိက္ခိုက္ ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ ကမၻာ့တပ္မေတာ္ အသီးသီးက စိတ္ဝင္တစားေဆာင္ ရြက္ေနၾကသည့္ UAV ေလယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ေရး၊ UAV စနစ္တပ္ဆင္ ေရးအား  ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားမွလည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၾကသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္   လက္ရွိ အေျခအေန၌ UAV (၁၂) မ်ဳိး အသံုး ျပဳလ်က္ရွိသည္။ BZK-005 UAV မ်ားအား Beijing ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသ တကၠသိုလ္မွ တီထြင္ထုတ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ကတည္းက နာရီ ၄ဝ ၾကာ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းခဲ့သည္။ Yilong UAV သည္ အေမရိကန္တို႔၏ ပရီေဒတာ ေလယာဥ္ႏွင့္ ပံုသဏၭာန္တူၿပီး ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္က ကီလိုမီတာ ၄ဝဝ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းခဲ့ကာ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္မွ စတင္၍ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။
၎ UAV ၌ AR-1 ဒံုးက်ည္တစ္စင္း တပ္ဆင္ထားသည္။ ASL- 209 UAV သည္ တ႐ုတ္ တပ္မေတာ္၌ ဆက္သြယ္ေရး လက္ဆင့္ကမ္း စနစ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ၌စမ္းသပ္၍ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သည္။  I-Z, Z-3, Z-2 UAV မ်ားသည္ ရဟတ္ယာဥ္ပံု UAV မ်ားျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္တပ္မေတာ္ႏွင့္ အရန္တပ္မ်ား၌ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ အစပိုင္းကတည္းက အသံုးျပဳခဲ့သည္။ WJ-600 UAV သည္ ပင္လယ္ျပင္ ေထာက္လွမ္းေရး လုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ ပံုစံထုတ္ထားေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး ေဝဟင္ေျမျပင္ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ၅ နာရီအထိ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။ X-200 UAV သည္ ေဒါင္လိုက္ပ်ံသန္း ဆင္းတက္ (VTOL) ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး  စင္ကာပူႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္း ျပပြဲ၌ ထုတ္ေဖာ္ျပသ ခဲ့ေသာ  ေလယာဥ္ ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၌  စမ္းသပ္ဆဲ UAV ေလယာဥ္ ၂၆ မ်ဳိးရွိၿပီး CH-3 UAV အမ်ဳိးအစားသည္ FT-5 ပဲ့ထိန္းဒံုး တပ္ဆင္ထားၿပီး ၁ဝ၈ ေနာ္တီကယ္မိုင္ အခ်င္းဝက္ျဖင့္ ၁၂ နာရီၾကာ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ စမ္းသပ္ဆ Soaring Dragon UAV သည္ Global Hawk UAV ႏွင့္ ပံုစံတူျဖစ္ၿပီး ၇ဝဝဝ ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးအထိ ပ်ံသန္းႏိုင္သည္။ ထို႔အျပင္  Night Eagle ႏွင့္ DUF-2 အမ်ဳိးအစား၊ လက္ျဖင့္ကိုင္တြယ္ပစ္လို႔ရေသာ SUAV မ်ားအား စမ္းသပ္လ်က္ ရွိသည္။ Blue Eage 200 W UAV သည္ တစ္နာရီလွ်င္  ကီလိုမီတာ ၁၆ဝ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ၁၂ နာရီၾကာ ဆက္တိုက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္သည္။၎၌ ေဝဟင္မွ ေျမျပင္ပစ္ လက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ရန္ ေနရာေျခာက္ ခုပါရွိသည္။ T-120 UAV သည္ အသံထက္ျမန္ေသာ ၁ ဒသမ ၅ မတ္ခ်္ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္  ပ်ံသန္းကင္းေထာက္ ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး ရဟတ္ယာဥ္ ပံုစံ  Z-5 UAV အား ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ အတြင္းက ျပည္သူလူထုအား တရားဝင္ ျပသခဲ့သည္။
တ႐ုတ္တို႔၏ UAV မ်ားထုတ္လုပ္မႈ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေမရိကန္ ပင္တဂြန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္  ကာကြယ္ေရး သိပၸံ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕မွ တ႐ုတ္တို႔၏ UAV နည္းပညာမွာ ၎တို႔၌ရွိၿပီး ျဖစ္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံႏွင့္ သယံဇာတ ျပည့္စံုမႈ၊ နည္းပညာဆုိင္ရာ ျပည့္ဝမႈတို႔ အား ေကာင္းစြာေပါင္းစပ္ အသံုးခ်ႏိုင္မႈ တို႔ေၾကာင့္ သတိျပဳရမည့္ အေျခအေန ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အနာဂတ္၌ အေမရိကန္ကို ေက်ာ္တက္သြားႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ကမၻာ့ UAV ေစ်းကြက္ အတြင္း မၾကာမီ ဝင္ေရာက္လာႏိုင္ေတာ့ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ တ႐ုတ္တို႔၏ UAV ကုမၸဏီတစ္ ခုကလည္း ၎တို႔၏ ေမာင္းသူမဲ့ ရဟတ္ ယာဥ္မ်ားအား အေရွ႕ေတာင္ အာရွေစ်းကြက္အတြင္း (အထူးသျဖင့္ အင္ဒိုနီးရွား ႏွင့္ မေလးရွား)သို႔ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ ထားေဆာင္ရြက္ေနသည္။ Yotaisc သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီကလည္း ၎တို႔၏ X-200 ေဒါင္လိုက္ပ်ံတက္ဆင္းႏိုင္ေသာ UAV အား ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း စင္ကာပူေလေၾကာင္းျပပြဲ၌ ထုတ္ေဖာ္ ျပသခဲ့သည္။ ၎ေလယာဥ္အား ပ်ံသန္းမႈထိန္းခ်ဳပ္ရာ၌ အလိုအေလ်ာက္ႏွင့္ လူမွထိန္းခ်ဳပ္ နည္းႏွစ္ခုလံုး အသံုးျပဳပ်ံသန္းႏိုင္သည္။ တစ္နာရီလွ်င္ ၉၃ မုိင္ႏႈန္းျဖင့္ အေလးခ်ိန္ ၁ဝဝ ကီလိုဂရမ္ သယ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။ ေပါင္းစပ္ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္စနစ္ႏွင GPS စနစ္မ်ား တပ္ဆင္ ထားၿပီး စစ္ဘက္/အရပ္ဘက္ တာဝန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထမ္းေဆာင္ႏုိင္သည္။ ကင္းေထာက္ျခင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္ေထာက္လွမ္းျခင္း၊ ဆက္သြယ္ေရး လက္ဆင့္ကမ္း ဌာနအသံုးျပဳျခင္း၊ အီလက္ထရြန္နစ္ စစ္ဆင္ေရး ဇီဝဓာတုလက္္နက္မ်ား စံုစမ္းျခင္း၊ နယ္စပ္ေဒသ ကင္းလွည့္ ျခင္း၊ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ ေစာင့္ၾကည့္ ျခင္းမွသည္ စိုက္ခင္းမ်ား၊ ေဆးဖ်န္းျခင္း၊ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ဳိးစံု၌ အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အိႏိၵယ၏ UAV မ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အစၥေရးမွ ဝယ္ယူထားျခင္း၊ ပံုစံ ယူထားျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ UAV ငါးမ်ဳိးရွိသည္။ Searcher I,II, UAV မ်ားအား အိႏၵိယ ၾကည္းတပ္ ႏွင့္ ေရတပ္တို႔မွ လက္ရွိ ၁၈ စင္း အသံုး ျပဳေနၿပီး အစင္း ၅ဝ မွ ၇ဝ အထိ အသံုး ျပဳႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ Lakshya အမ်ဳိးအစား UAV သည္ ၂ဝဝ၅  ခုႏွစ္မွ စတင္၍ အစၥေရးမွ ပံုစံဝယ္ယူခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အစင္း ၁ဝဝ ခန္႔ အသံုးျပဳ ေနသည္။ Heron I,II အမ်ဳိးအစား UAV မ်ားအား ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္၌ ေလးစင္း  စတင္ဝယ္ယူ အသံုးျပဳ ခဲ့ၿပီး အိႏၵိယ ေရတပ္မွ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္၌ ၁၂ စင္း ထပ္မံဝယ္ယူခဲ့ကာ ေနာက္ထပ္ အစင္း ၅ဝ  ထပ္မံလိုအပ္မည္ဟု သိရွိရသည္။ Harpy-II အမ်ဳိးအစား UAV မ်ားသည္ လက္နက္ တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ အမ်ဳိးအစားမ်ား ျဖစ္ၿပီး အစၥေရးေလတပ္ မွ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္၌ အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၁ဝဝ ျဖင့္ ဝယ္ယူထားသည္။ ၎ေလယာဥ္၌ ဗီဒီယို အခ်က္အလက္ ခ်ိတ္ဆက္ ေပးပို႔မႈစနစ္ တပ္ဆင္ထားၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွစ၍ အစၥေရးမွ အိႏၵိယသို႔ စတင္လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့သည္။
အိႏၵိယ၌ စမ္းသပ္ဆဲ UAV အမ်ဳိး အစား ၁၄ မ်ဳိးရွိၿပီး Rustom-I အမ်ဳိးအစားအား ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္၌ စမ္းသပ္ခဲ့ရာ ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ၌ ထပ္မံ စမ္းသပ္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈ အရ တစ္နာရီလွ်င္ ကီလိုမီတာ ၁ဝဝ ႏႈန္းပ်ံသန္းႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ Rustom HALE UAV သည္ အလယ္ အလတ္အျမင့္ႏွင့္ တာေဝးပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္ၿပီး တုိက္ခိုက္ေရး အမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။ ၎ေလယာဥ္သည္ ၁၂ နာရီမွ ၁၅ နာရီအထိ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏိုင္ၿပီး ၂ဝ၁၄ -၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္၌ တိုးတက္ ထုတ္လုပ္ရန္  ႀကံရြယ္ထားသည္။ Netra UAV သည္ အေသးစား UAV ျဖစ္ၿပီး ၁ ဒသမ ၅ မီတာရွည္၍ အျမင့္ မီတာ ၂ဝဝ  ၌  မိနစ္ ၃ဝ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ RQ 16-B အမ်ဳိးအစား UAV အား အိႏၵိယႏိုင္ငံ KanKer ရွိ တန္ျပန္ အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းေရးႏွင့္ ေတာတြင္း စစ္ဆင္ေရး သင္တန္းေက်ာင္း၌ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္စတင္ စမ္းသပ္ခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး လက္နက္မ်ားအား စမ္းသပ္ရန္အတြက္ Lakshya-II ပစ္မွတ္ ေလယာဥ္အား ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ လ၌ အျမင့္ ၁၂ မီတာႏွင့္ မီတာ ၃ဝဝ အၾကား မိနစ္ ၃ဝ အၾကာ စမ္းသပ္ပ်ံ သန္းႏိုင္ခဲ့သည္။
အိႏၵိယေလတပ္ အေနျဖင့္ တုိက္ခိုက္ေရး UAV ႏွင့္ အေသးစား UAV မ်ား အပါအဝင္ ေနာက္ထပ္ ေလယာဥ္ ၃ဝဝ ခန္႔မွာ ယူထားၿပီးျဖစ္သည္။ အိႏၵိယ အေနျဖင့္  ေျခလ်င္ တပ္ရင္းတိုင္း၌ အေသးစား UAV သံုးစင္းစီ ထားရွိ အသံုးျပဳႏုိင္ေရး စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ သည္။ ေနာင္လာမည့္ သံုးႏွစ္အတြင္း UAV စီမံခ်က္အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၂၅ ဘီလီယံ သံုးစြဲရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ အိႏၵိယအေနျဖင့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ပါကစၥတန္ နယ္စပ္အား ေစာင့္ၾကည့္ႏုိင္ရန္အတြက္ ၎တို႔၏ UAV စနစ္မ်ားအား တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ျပင္ ေစာင့္ၾကည့္ ကင္းေထာက္ေရးအတြက္လည္း အလယ္အလတ္ အျမင့္ႏွင့္အခ်ိန္ ၾကာၾကာပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ (MALE UAV) မ်ားအား အသံုးျပဳသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၎အတြက Searcher အမ်ဳိး အစား၊ Heron အမ်ဳိးအစားႏွင့္ Harop အမ်ဳိးအစား လက္နက္ တပ္ဆင္ထား ေသာ UAV မ်ားကို အသံုးျပဳသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၎ေလယာဥ္ သံုးမ်ဳိးစလံုးသည္ အစၥေရးေလတပ္မွ  ထုတ္လုပ္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီး   အစၥေရး UAV မ်ားအတြက္ အိႏၵိယသည္ ႀကီးမားေသာ ေစ်းကြက္ျဖစ္လ်က္ ရွိသည္။ အိႏၵိယထံမွ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံ ေစ်းကြက္အား ရယူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ UAV ေလးမ်ဳိး၊ စမ္းသပ္ဆဲ UAV ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။   Cyber Eye အမ်ဳိးအစား  UAV  စနစ္သုံးခုအား မေလးရွားႏိုင္ငံမွ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဝယ္ယူ အသံုးျပဳခဲ့သည္။ Aerostar UAV အား Aeronautics Defence System မွ ပံုစံေရးဆြဲ ထားၿပီး ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍  ၎စနစ္တစ္ခုအား ဝယ္ယူ အသံုးျပဳခဲ့သည္။ Raven အမ်ဳိး အစား UAV ႏွင့္ Searcher I,II UAV မ်ားအားလည္း အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။ စမ္းသပ္ဆဲ UAV မ်ားအေနျဖင့္ G-Star UAV  သည္ အေမရိကန္လုပ္ Mini Falcon UAV အားအေျခခံ၍ ထိုင္းေလတပ္မွ စမ္းသပ္ေလယာဥ္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ UAV ျဖစ္ၿပီး RQ-8A UAV အားလည္း Nor-throp Grumman ကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရ သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ UAV စနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအား ထုိင္းေလတပ္မွ အဓိကအဖြဲ႕ အစည္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွစ၍ UAV မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ ၎စီမံခ်က္၌ ၁၅ ကီလိုမီတာ၊ ကီလိုမီတာ ၃ဝ ႏွင့္ ကီလိုမီတာ ၁ဝဝ စသည့္ အကြာအေဝး အလိုက္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ UAV မ်ား ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး သုေတသန လုပ္ငန္းႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု မ်ား ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္း က႑၌ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေနရာယူထားၿပီး ျဖစ္ေသာ UAV ေလယာဥ္မ်ားအား  အေရွ႕ေတာင္ အာရွအာဆီယံ ၁ဝ ႏိုင္ငံအနက္ မွ အင္ဒိုနီးရွား၊ မေလးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ စင္ကာပူ၊ ထိုင္းႏွင့္ ဗီယက္နမ္ေျခာက္ ႏိုင္ငံ၌ က်ယ္ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳျခင္း၊  စမ္းသပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ထုတ္လုပ္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ UAV သည္ စစ္ဘက္တြင္သာ မက အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ဳိးစံုကိုလည္း အခ်ိန္၊ လူႏွင့္ေငြ အင္အား သက္သာစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ UAV စနစ္အား စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ ပူးေပါင္း၍ သုေတသနျပဳျခင္း၊ စမ္းသပ္ျခင္း၊ ထုတ္လုပ္ျခင္းတို႔အား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပ လိုက္ရပါသည္။  

No comments:

Post a Comment